1:50 pm - Pazar Aralık 11, 2016

Flash Sürükle bırak

Bahsedeceğimiz konu okısacası, Flash applicationında AS2 kodlama dilini kullanarak sürükle bırak uygulaması.startDrag() ve Stopdrag kodlamaları sayesinde bir nesneyi belirlenen bir konuma götürmek.Daha sonra taşınan konumun yerine göre dönüt vermesi.Hemen tasarıma ve kodlamamıza başlayalım.

adım 1…

Öncelikle aşağıdaki gibi flash programını açarak AS2 kodlama dilini seçiyoruz.

flash create

flash create

 

advertım 2…

Ardından gelen ekrana toolbox menüsünden Rectangle device  aracı ile bir daire ve bir kare çizelim.

 

Flash Sürükle bırak

flash Rectangle instrument

 

advertım 3…

Daha sonra şekillerimizi sırasıyla movie clip haline çevirelim.öncelikle kare şeklimizi seçip F8 tuşuna basalım ve movieclip seçeneğini  seçelim.Aynı şekilde daire yi de movi clip haline çevirelim

Flash Sürükle bırak

flash convert to image

 advertım 4

artıokay şekillerimiz movie clip haline geldi.Şimdi geldi sürüklediğimiz zaman bırakmak istediğimiz konumu belirlemeye.Burası en önemli okayısım diyebiliriz.Şimdi çalışma alanımızın sağında LİBRARY paneli var ve hazırlamış olduğumuz movieclipleri oradan da ulaşabiliriz.Yapmamız gereken library de bulunan 2 movieclibin tek tek kopyasını çıkartmak.Kopyalamak  istediğimiz movieclip in üzerinde sağa tıklayıp duplicate diyoruz.Ekrana gelen mesaj a evet diyoruz yani ilk movieclip e uygulanan özellikler kopyalanan şekle uygulanmayacak.Aksi takdir de yaptığımız her şey kopyaladığımız nesneye de uygulanır.Kopyalanan nesnelerin ikisinide çalışma sahnemize aktarıyoruz.

flash library

flash library

adım 5

Kodlama yaparken kullanmamız gereken özel isimler vardır.ve bu isimleri nesnelerin İNSTANCE identify okısmından vermeliyiz.Sürükleyeceğimiz kare ve dairenin ismine srasıyla daire_mc ve kare_mc isimlerini verelim.Kopyaladığımız nesnelere de daire2_mc ve kare2_mc isimlerini verelim.

flash movie clip

flash film clip

advertım 6

Gelelim son aşamaya.Timeline okısmına gelip sağa tıklayıp İnsert Layer ile yeni bir layer oluşturalım adına da kodlar diyelim.F9 a basıp action’ı yani kodlama dilini açakım aşağıdaki kodları oraya yapıştıralım.

 

var start1x:number = daire_mc._x;

var start1y:quantity = daire_mc._y;

var start2x:quantity = kare_mc._x;

var start2y:quantity = kare_mc._y;

daire_mc.onPress = operate()

startDrag(this);

;

kare_mc.onPress = perform()

startDrag(this);

;

daire_mc.onRelease = function()

this.stopDrag();

              if (eval(this._droptarget) == daire2_mc)

                this._x = daire2_mc._x;

this._y = daire2_mc._y;

else

               

this._x = start1x;

this._y = start1y;

;

 

kare_mc.onRelease = function()

this.stopDrag();

if (eval(this._droptarget) == kare2_mc)

this._x = kare2_mc._x;

this._y = kare_2mc._y;

else

this._x = start2x;

this._y = start2y;

;

Bir önceki yazımız olan Bye Bye Türkçe başlıklı makalemizde Bye Bye Türkçe Bye Bye Türkçe kitap özeti hakkında bilgiler verilmektedir.

Filed in: Eğitim

No comments yet.

Leave a Reply